Terapia ACT – Terapia Akceptacji i Zaangażowania – Kraków – Online

TERAPIA ACT

Terapia ACT to rozwiązanie nakierowane na poprawę Twojego funkcjonowania.

Sesje terapeutyczne są szczególnie pomocne, jeśli na drodze do satysfakcjonującego życia napotykasz przeszkody lub trudności w codziennych aktywnościach.

Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT) należy do nowych form psychoterapii, zwanych trzecią falą terapii behawioralnych i jest oparta na dowodach naukowych. Nurt ten cechuje szczególnie życzliwe i współczujące podejście doświadczanego przez nas cierpienia.

ACT pełen jest ćwiczeń pozwalających doświadczyć na sobie kluczowych umiejętności psychologicznych, które zwiększają naszą zdolność radzenia sobie z cierpieniem psychicznym. Terapia pozwala uporządkować chaos, załagodzić ból emocjonalny oraz zakończyć walkę z niechcianymi doświadczeniami wewnętrznymi.

Model ACT rozwija umiejętność otwartego i życzliwego kontaktu z chwilą obecną oraz pojawiającymi się w niej różnymi, nieraz przykrymi czy trudnymi, myślami i emocjami. Promuje postawę gotowości do doświadczania różnych wewnętrznych doznań w celu zaangażowania się w ważne i zgodne z osobistymi wartościami działania.

Rozwijanie praktycznych umiejętności psychologicznych ułatwiających budowanie życia opartego na wartościach jest sercem tego podejścia.

Praca ACTem jest sprawdza się  pomocna w przypadku ogólnych trudności w funkcjonowaniu, doświadczania lęku lub objawów depresyjnych.

We tej wspólnej przestrzeni znajdzie się miejsce na wszystko.

Porozmawiamy zarówno o tym, co dla Ciebie trudne, jak i o tym, co dla Ciebie ważne.

• Przyjrzenie się z otwartością Twojej obecnej sytuacji

• Stworzenie przestrzeni na rozmowę o doświadczanych przez Ciebie trudnościach

• Łagodzenie bólu emocjonalnego, napięcia, lęku, stresu lub poczucia bezradności

• Odkrywanie sensu i znaczenia w tym, czego doświadczasz

• Porządkowanie chaosu świata wewnętrznych przeżyć

• Poszukiwanie istniejących możliwości oraz wyznaczanie kierunku

• Odkrywanie Twoich wartości i tego, co dla Ciebie ważne

• Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi myślami i emocjami

• Rozwijanie zdolności do bycia w kontakcie ze swoim doświadczeniem

• Wspieranie postawy pełnej akceptacji i zaangażowania

• Zrozumienie swoich trudności w relacjach z innymi

• Poprawa funkcjonowania w relacjach

• Nauka umiejętności społecznych

• Rozwijanie elastyczności psychologicznej

Sesje mogą odbywać się na dwa sposoby:

• online (platforma Zoom)

• stacjonarnie (Kraków, ul. Płaszowska 57)

 

Dostępne terminy i aktualny cennik sprawdzisz tutaj lub w zakładce kalendarz.

Badania potwierdzają, że sesje zdalne są równie wartościowe, jak spotkania bezpośrednie.

Aby zapoznać się z podstawowymi zasadami współpracy kliknij tutaj

Aby poznać wskazówki dotyczące współpracy zdalnej kliknij tutaj

OPINIE