Biofeedback – Trening RSA – Kraków

BIOFEEDBACK

Trening Biofeedback to po prostu trening układu nerwowego.

Biofeedback to metoda pracy z biologiczną informacją zwrotną, która wspiera rozwijanie zdolności do samoregulacji, czyli świadomego wpływania na własne procesy fizjologiczne.

Trening Biofeedback wspomaga rozwój świadomości ciała oraz ułatwia nawiązanie kontaktu z pojawiającymi się w ciele doznaniami. Możliwość obserwowania zmieniających się parametrów fizjologicznych jest okazją do nauki akceptacji różnych procesów fizjologicznych, które chwila po chwili zachodzą w ciele.

Praktykowanie z użyciem tej opartej na dowodach naukowych metody to świetna okazja do doskonalenia umiejętności świadomego wpływania na swój stan psychofizjologiczny.

Trening RSA Biofeedback (Respiratory Sinus Arrhythmia)

Trening RSA to rozwiązanie pozwalające pracować bezpośrednio z układem nerwowym. Poprzez monitorowanie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego umożliwia naukę zarówno tolerowania stanu pobudzenia, jak i samoregulacji w zakresie oddechu oraz rytmu serca.

Praca z wykorzystaniem czujników biofeedback pozwala w bezpiecznych warunkach doskonalić umiejętność regulowania własnego poziomu pobudzenia, szczególnie poprzez naukę bezwysiłkowego oddechu przeponowego we właściwej dla Ciebie częstotliwości rezonansowej.

RSA pozwala określi rytm oddechowy przy którym zmienność rytmu serca jest najbardziej optymalna oraz trenować zdolność świadomego wspierania procesu powracania organizmu do stanu równowagi.

Trening RSA biofeedback wpływa stabilizująco na zdrowie i samopoczucie, równoważąc działanie układu współczulnego i przywspółczulnego. Poprawia funkcje serca oraz wydolność oddechową.

Poprzez naukę zdolności synchronizacji układu oddechowego i sercowo-naczyniowego trening RSA biofeedback zwiększa odporność na stres, poprawia koncentrację uwagi, rozwija samoświadomość i samokontrolę.

Trening biofeedback uczy zdolności powracania do równowagi fizjologicznej oraz emocjonalnej po stresującym doświadczeniu, dzięki czemu pozwala zaoszczędzić energię i umożliwia skoncentrowanie swoich zasobów wokół życia w zgodzie z własnymi wartościami.

• praca bezpośrednio z układem nerwowym

• możliwość obserwowania własnych procesów fizjologicznych

• wejście w lepszy kontakt ze swoim ciałem

• doświadczenie na sobie relacji ciało-umysł

• nauka bezwysiłkowego oddechu przeponowego

• poznanie swojej częstotliwości rezonansowej

• rozwijanie umiejętność regulowania własnego poziomu pobudzenia

• rozwijanie zdolności powracania do równowagi po stresującym doświadczeniu

• lepsze radzenie sobie z trudnościami i przeszkodami

• zwiększanie pojemności układu nerwowego

• przekierowanie uwagi na to co dla Ciebie naprawdę ważne

• budowanie życia wokół wyznawanych przez Ciebie wartości

Facebook
YouTube
LinkedIn